Cviky pilates na zádech

Zádová poloha je ideální nejen pro cvičení pilates. Člověk si při ní na jednu stranu odpočine  na druhou může udělat něco pro svou postavu procvičením specifických partií těla. Ideální je například pro posilování břicha či nohou.

Mezi základní cviky pilates na zádech řadíme kmitání. Když si tento cvik blíže popíšeme, tak zjistíme, že po samotném lehu je třeba si položit ruce podél těla a lehce zvednout hrudník. Poté si přitáhnete bradu k prsům a zvednete nohy takovým způsobem, aby špičky mířily směrem nahoru. Paže zvednete zhruba 20 centimetrů od podlahy a rychle jimi zakmitáte směrem nahoru a dolů. Nesmíte se přitom dotknout podložky. Potom, co zakmitáte, se pětkrát zhluboka nadechnete a celý proces kmitání opakujete znovu. Celá série se skládá z desetinásobného opakování tohoto úkonu. Při tomto cviku si posílíte svaly břišní, ale také oblast paží. Druhým velmi zajímavým cvikem je přitahování snožmo. Lehnete si na podložku a přitáhnete obě kolena směrem k hrudnímu koši. Rukama se přitom musíte chytit za kotníky. Další variantou tohoto cvičení může být to, že se zhluboka nadechnete a natáhnete obě nohy směrem nahoru. Pak zvednete paže nad hlavu. Přičemž musí z hlavou svírat úhel 45 stupňů. Spodní polovina těla musí zůstat nutně položena na podkladu. Po vydechnutí připažíte tak, že vaše ruce vykonají kruhový pohyb. Kolena nato opět přitáhněte a rukama se chyťte za kotníky. Přitahování lze také změnit tím, že budete přitahovat levou i pravou nohu zvlášť. Lehnete si, přitáhnete si k hrudi nejprve pravé koleno a položíte na něj levou dlaň. Pravá ruka přitom bude mířit na kotník, který chytí. Zvednete bradu, nadechnete se a levou nohu dáte o pětadvacet centimetrů směrem nad podložku. Vše se potom vymění a stejný postup budete absolvovat naopak. Posílíte tak několik partií těla, aniž byste potřebovali nějaké posilovací stroje.