Cviky pilates a jejich možnosti

Mezi výhody, kterými cviky pilates bezesporu disponují, řadíme to, že je lze cvičit prakticky všude. Záleží jen na vás, kterou z místností si v domě či bytu vyberete. Nesporně je také ideální ta skutečnost, že si lze vybírat hned z několika možných variací cviků a cvičebních sérií.

Cvičit klidně můžete třeba na zádech. Právě tato pozice se stala asi nejznámější a zároveň také nejoblíbenější. Při poloze na zádech si můžete být naprosto jisti, že právě zádové svalstvo nijak netrpí a vaše záda se nebudou nijak nepřirozeně ohýbat. U různých cvičení dochází k tomu, že si lidé odnesou místo dobrého pocitu z vykonaných cviků bolavá záda. Cvičení s výchozí polohou na zádech je také velmi pohodlné, jelikož se nemusíte nijak shýbat směrem k zemi. Pomocí tohoto cvičení ideálně procvičíte hned několik partii vašeho těla.

Další možností je využití cviků v poloze v sedě. Tato pozice je velmi výhodná z hlediska toho, že se při ní můžete v určitých pozicích třeba dívat na televizi, i když při cvičení byste se rozhodně rozptylovat neměli. Klidně ale můžete v sedě odpočívat a relaxovat. V sedě lze posilovat jak nohy například jejich kmitáním, tak také horní partie těla. Cvičit se pochopitelně dá i při kleku. Klečení je ideálním výchozím bodem pro různé cviky pilates. Cvičení pilates se vyznačuje velkou variabilitou, co se samotných pozic týče. Na rozdíl od jiných cvičení, mezi které řadíme třeba fitness a nebo cvičení na míči, můžeme pilates cvičit bez problémů v různých pozicích a hlavně, kde budeme chtít.

Popravdě by se mohlo zdát, že takové cvičení na míči se dá cvičit prakticky všude. Nemusí tomu tak být, jelikož je nutné bezpečné prostředí. Z míče můžete klidně lehce sklouznout a narazit se na nějaký ostrý roh či předmět. U posilování je nutné mít posilovací stroje, které většinou nejdete pouze v posilovnách. K pilates si žádné pomůcky mimo podložky pod sebe nebudete muset obstarávat.